top of page

ULICE JINDŘIŠSKÁ


Na ulici Jindřišská je květinářství. Chodím tam dva krát týdně, ale nikdy nevstoupím do obchodu. Zastavím se před květinami a zkoumám barvy. Miluji barvy. A květiny mám také rád, i když nepoznám každou. Tam jsou tulipány, gerbery, chryzantémy atd. Jsou také kytice, které nesou poetická jména: „Sluneční záře“, „Paris“, „Čarovná“… Jsem svobodný muž, a jsem s tím stavem opravdu spokojený. Ale občas bych chtěl mít přítelkyni, abych jí mohl darovat květiny. Jednoho dne pak možná vstoupím do obchodu, a koupím květiny z lásky. Dneska se ale ještě podívám trochu na barvy a popřemýšslím nad tím, jak najít přítelkyni? To nevím přesně. Ve městě je tolik žen. Jak vybírat? Kamarád mi jednou říkal, že muž si nikdy nevybírá. Nabídne a žena vybírá… Prý je to univerzální zákon! Je spíš obchodníkem a zbožím současně, než lovcem. Ta představa se mi ale moc nelíbí. Asi musíme chodit se kůži na trh a nabídnout lásku, přesně jako Apple a Acer nabídnou počítače. „Ahoj, jsem Stéphane, Francouz, který žije v Praze, umím česky a další jazyky, rád si povídám a vypravuju příběhy, vařím, žehlím, uklízím dům…“ Možná to zkusím příští týden. Mezitím musím ještě stanovit svou cenu. A jak ona zaplatí? Eurem nebo korunou? Kávou určitě! No, ale ten systém už existuje. Jmenuje se „seznamka“. A na seznamce musím já většinou i zaplatit kávu! Asi už jsem v katalogu, už se prodávám a už platím svoji cenu a cenu dalšího zboží, respektive, lásku Veroniky, Lenky, Ludmily… Asi to všechno je o konzumaci. Už není možný lovit pořádně, jen kupovat nebo prodávat. Získat nebo vyhodit a změnit, když najdeme lepší zboží. A mě taky koupí, vyhodí, vymění…? Ulice mi teď připomíná velký bledý obchod. Každou si můžu koupit, když mám peníze lásky a každá si může koupit mě, když… hnus! Kde je příroda, kde je lov, kde je život? Už jsme jako ty barevné kytky bez kořenů, které trpělivě čekají na zákazníka. A ten obchod na ulici Jindřišská už mi nepřipadá tak kouzelný! Myslím na praděda Stéphane, který žil v době lovců mamutů. Lovil, bojoval, možná sám sbíral květiny v přírodě a daroval JÍ… ne, to ne: láska v té době určitě nebyla tak kodifikovaná. Nevím, jestli sbíral kytky… ale určitě je nenakupoval!


Posts à l'affiche
Posts Récents
Archives
Pas encore de mots-clés.
Rechercher par Tags
Retrouvez-nous
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page